בעקבות הראיון באתר 'קול חי' • משרד החוץ תוקף את דברי השגריר האירופאי

    דוד לזר No Comments on בעקבות הראיון באתר 'קול חי' • משרד החוץ תוקף את דברי השגריר האירופאי
    8:29
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on פרסום ראשון: הדיל המפתיע בבחירות לרבנות, שסוכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הריאיון הבלעדי שקיים אמש (שלישי) אתר 'קול חי' עם שגריר האיחוד האירופי בישראל לארס פאבורג – אנדרסן מעורר סערה דיפלומטית ומשרד החוץ ממהר להגיב ולתקוף את דבריו של השגריר.

    אוחיון בשטח • שגריר האיחוד האירופי: צריך להפחית את התסכול הפלסטיני שמניע לטרור

    בראיון התייחס פאבורג-אנדרסן לטרור הסכינים בישראל, והבדיל בינו לבין הטרור העולמי שמונהג על ידי ארגון דאעש, לדבריו, "לגבי טרור באירופה, הארגון שעומד מאחורי הטרור שם הוא ארגון מדינה איסלמית, דאע"ש, וזאת תופעה שונה. כי מדובר על טרוריסטים מקצוענים, שמבצעים פיגועים באירופה וגם במקומות אחרים. הם לא אנשים צעירים, שתוקפים בעזרת סכינים ברחוב. כדי להתמודד מולם יש צורך בגישה אחרת".

    במשרד החוץ לא אהבו את דבריו של השגריר האירופאי והגיבו בחריפות על ההבדל שעשה בין הטרור הפלסטיני לטרור העולמי של דאעש: "שניהם דוחים דו שיח פוליטי. הטרור של דאעש מבקש להשמיד את אירופה והטרור הפלשתיני מבקש להשמיד את ישראל. בסופו של דבר, הביטויים של השגריר מהווים סטנדרט כפול בכל הנוגע לטרור המאיים על כולנו".

    בהמשך הריאיון התייחס השגריר להחרמות על ישראל באיחוד האירופי ואמר כי אירופה נגד חרמות, רק עם זאת היא לא מכירה ביהודה ושומרון ברמת הגולן ובחלקים מירושלים כחלק מישראל, ולכן המוצרים מהמקומות הללו לא יכולים להימכר כמוצרים ישראלים.

    "אין שום חרם על ישראל, אירופה מאה אחוז נגד חרמות, נגד הבדלות על ישראל. לגבי סימון מוצרים מהתנחלויות אין בזה שום קשר לחרם. מה שהנציבות של האיחוד האירופי הבהירה – לגבי מוצרים מהתנחלויות, היא שברגע שהמוצרים נמכרים בשווקי אירופה, הם לא יכולים להימכר כ"תוצרת ישראל", אמר.

    גם יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ איתן כבל תקף הבוקר ב'קול חי' את דבריו של השגריר ואמר כי "טרור הוא טרור. טרור מטרתו להרוג. לא מקבל את ההבחנה הזו שהיא הבחנה שמנסה לרכך את היחס והסימפטיה של גורמים באירופה כלפי הקבוצות שמפגעות בנו אזרחי ישראל".



    0 תגובות